Social Icons

1 november 2012

Polish Us Pink! #3

Här kommer en väldigt sen manikyr för Polish Us Pink! Lacken jag använde var Konad special nail polish i färgen Pastel Pink som stämplats med Konad plattan m78 ovanpå Yves Rocher Luminelle i färgen Pourpre. Lacket från Yves Rocher är i en fin lila-röd färg men lacket var inte tillräckligt täckande. Det krävdes till och med tre lager på några av naglarna.

Jag köpte igår en skrivbordslampa med en kall, vit glödlampa och jag hoppas att den hjälper till att skapa bättre bilder, men jag behöver tips och råd för att ställa in ljuset rätt. Jag hoppas att ni läsare och andra bloggare kan ge mig råd när det gäller att fotografera naglar. Vad funkar för er och vad funkar inte? Jag använder en Canon Powershot SX210IS digital kamera som är rätt så bra men min ljussättning har hittils inte funkat alls. Tack på förhand! :)

Polish-Us-Pink

Here comes a very late manicure for Polish Us Pink! The polishes I used were Konad special nail polish in Pastel Pink stamped with Konad plate m78 over Yves Rocher Luminelle in Pourpre. The polish from Yves Rocher is a nice purple-red color but the formula wasn't opaque enough. Some of my nails required three coats for an even finish.

By the way, I bought a desk lamp yesterday with a cool-white bulb hoping to take better pictures of my nails but I need tips and advice for setting the light correctly. I hope you readers and other bloggers can give me some guidance for photographing nails. What work for you and what not? I use a Canon Powershot SX210IS digital camera that should take good pictures but I feel that my light setting hasn't been working. Thanks in advance! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...