Social Icons

1 december 2012

Advent Calendar Nail Challenge - Day 1 "Red"

Jag är tillbaka med bloggande efter en lite längre paus och jag har bestämt mig för att försöka mig på en utmaning igen. Den här gången en jul-utmaning. Först hittade jag tre stycken olika och jag hade svårt att bestämma mig för vilken av dem jag skall göra, men jag bestämde mig till slut för den här utmaningen i form av en advents kalender. Temat för första december är "rött".

I'm back with blogging after a slightly longer break and I've decided to try me on a challenge again. This time a Christmas challenge. First I found three different and it was hard to decide which one of them I should do, but I finally decided for this advent calendar nail challenge. The theme for the first december is "red".

Essie "After Sex" Advent Calendar Nail Challenge Day 1 Red

Jag har använt Essie "After Sex" som basfärg vilket har ända sedan studietiden (eftersom vi hade Essie lack i skolan) varit en favorit för mig när det kommer till röda lack. Tyvärr har det lilla jag har kvar av det här lacket tjocknat och jag fick använda en hel del nagellacks thinner för att överhuvudtaget få det att fungera. Jag har stämplat ovanpå med Technic "Jet Black" och MoYou plattan N23.

I used Essie "After Sex" as the base color which has since my studies (because we had Essie polishes in school) been a favorite of mine when it comes to red polishes. Unfortunately, the little I have left of this polish had thickened and I had to use a lot of nail polish thinner to even get it to work. I have stamped on top with Technic "Jet Black" and MoYou plate N23.

Essie "After Sex" Advent Calendar Nail Challenge Day 1 Red

Advent Calendar Nail Challenge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...