Social Icons

22 oktober 2012

Polish Us Pink! #2

Dagens manikyr blev lite mindre rosa än förra bidraget i Polish Us Pink. Jag är dock inte riktigt nöjd med hur det blev. Jag använde ett av mina nya lack som basfärg, Paparazzi från Gina Tricot. Lacket går i en plommonlila nyans med lätt skimmer i sig och jag är riktigt nöjd med det. På ringfingret har jag använt ett ljust pastellrosa lack som accentfärg, Hard to get från Essie. Jag har stämplat med båda färgerna men det ljusrosa lacket var så transparent att hjärtanen blev gråa.

Todays manicure got a bit less pink than the last entry in Polish Us Pink. I am however not really pleased with how it turned out. I used one of my new polishes as the base color, Paparazzi from Gina Tricot. The polish is a plum purple color thats slightly shimmery and I'm really happy with it. On the ring finger I used a bright pastel pink polish as accent color, Hard to get from Essie. I have stamped with both colors but the light pink polish was so transparent that the hearts became gray.

polish-us-pink-2

Plattan jag använt är också ny och är en av dem jag köpte från skönhetsmässan. Det är en MoYou platta nr N23. Märket är för mig okänd eftersom jag endast hade hört talas om Konad före jag började med nagelkonst men jag vet att det finns många andra företag som tillverkar stämpelplattor. Jag kan inte riktigt jämföra om den här är av lika bra kvalitet som konadplattorna, eftersom jag endast testat ett mönster från den här plattan, men jag tyckte att mönstret överfördes ganska bra till naglarna. Jag ska prova de andra mönstrena som har finare linjer någon dag. Jag köpte fem andra (Konad) plattor på mässan så det kan ta ett tag före jag provat dem alla.

The plate I used is also new bought from the beauty exhibition. It's a MoYou plate nr N23. The brand is to me unknown because I've only heard of Konad before I started doing nailart but I know there are many other companies that make stamping plates. I can't really compare if it's just as good quality as the konad ones as I've only tried out one pattern on this plate but I thought the image transfered quite well onto the nails. I'll try the other patterns with finer lines another day. I bought five another (Konad) plates on the exhibition so it can take a while before I've tried them all out.

polish-us-pink-2

Do you use stamping plates from Konad or another brand? Have you noticed quality differences?









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...