Social Icons

6 september 2012

Day 18: Half moons

"Enkel" halvmåne manikyr. Det skulle ha varit enklare ifall jag hade använt fransk-manikyr mallar men jag hade glömt att köpa dem så jag fick göra det bästa av situationen och måla halvmånarna på frihand. Absolut inte det enklaste då man är darrig på handen, men det fick duga. På tumnageln applicerade jag två pärlor men de är egentligen tänkt för pyssel och är lite för stora att användas på naglar. Den grå färgen jag använt som basfärg är Mavala Moon Grey (passande namn) och halvmånarna är målade med Mavala New-York.

"Simple" half moon manicure. It would have been easier if I had used french-manicure stickers but I had forgotten to buy them so I had to make the best of it and paint the half moons by freehand. Not the easiest when you are shaky on the hand, but it was fine. On the thumbnail I applied two pearls but they are actually meant for crafting and is a bit too large for use on nails. The grey color I used as basecolor is Mavala Moon Grey (suitable name) and half moons are painted with Mavala New-York.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...