Social Icons

7 september 2012

Day 19: Galaxy nails

Det här har hittills varit den roligaste manikyren att utföra under den här utmaningen och jag är faktiskt riktigt nöjd med resultatet. Så enkelt men ser ändå ganska avancerat ut. Jag började med baslacket (som vanligt) och numera använder jag Mavala Ridge Filler. Sedan målade jag naglarna med ett mörkblått lack (Golden Rose matte nr 10). Sedan har jag baddat på olika färgers nagellack med hjälp av en makeup svamp och jag har använt Wet n Wild French White Créme, Mavala Blue Mint, Mavala Pistachio, Technic Orchid Mist och Technic Jet Black. Sist men inte minst har jag toppat med ett glitterlager, Rimmel Disco Ball, några prickar med vitt lack och överlacket Flormar Top Fluo.

This has been the most fun manicure to do during this challenge and I'm actually really happy with the result. It's so simple but looks quite hard to do. I started with the basecoat (as usal) and from now on I use Mavala Ridge Filler. Then I painted my nails with a darkblue polish (Golden Rose matte nr 10). Then I sponged on different colors using a makeup sponge and for that I've used Wet n Wild French White Créme, Mavala Blue Mint, Mavala Pistachio, Technic Orchid Mist and Technic Jet Black. Last but not least, I topped with a glittery layer, Rimmel Disco Ball, some dots with the white polish and topcoat Flormar Top Fluo.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...