Social Icons

29 augusti 2012

Day 10: Gradient nails

Första gången jag provade på gradient tekniken och resultatet blev väl helt okej.  Jag använde mig av en syntetisk makeup svamp men jag tyckte att den drog åt sig så mycket lack så jag hade svårt att få manikyren att lyckas. Jag borde prova att använda en annan typ av svamp nästa gång. Glittret räddade dock upp manikyren.

This is the first time I tried the gradient technique and the result turned out okay but not perfect. I used a synthetic makeup sponge but I found it pulled in so much polish as I had difficulty getting the manicure to succeed. I should try using another type of sponge next time. The glitter rescued however the manicure.


Jag har använt / I've used:
Mavala 'Super Base', Mavala 'Blue Mint', Mavala 'New York', Rimmel 'Disco Ball', Flormar 'Top Fluo'

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...