Social Icons

28 augusti 2012

Day 9: Rainbow nails

Jag gillar verkligen dagens manikyr, regnbågsfärgade naglar. Jag hade till en början påbörjat en manikyr då endast nageltipparna var lackade i samma färger som ovan, men då mitt tålamod inte var tillräckligt för att kunna vänta på att det ljusa färglacket under skulle torka helt före jag applicerade manikyr remsor (vilket resulterade i att manikyren blev förstörd och jag fick börja om) så bestämde jag mig för en snabbare och enklare manikyr som passade mitt tidschema bättre.

I really like today's manicure, rainbow-colored nails. I had initially started a manicure with only nail tips painted in the same colors as above, but my patience was not long enough to wait for the light polish under would dry completely before I applied manicure strips (which resulted in the manicure was ruined and I had to start over) so it was a faster and simpler manicure that suited my schedule better.


Jag har använt / I've used:
Mavala 'Super Base', Essie 'California Coral', Mavala 'Fresh Melon', Mavala 'Sorrento', Mavala 'Pistachio', Mavala 'Blue Mint', Rimmel 'Disco Ball', Flormar 'Top Fluo'

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...