Social Icons

26 augusti 2012

Day 7: Black and white nails

När det kommer till svarta och vita naglar finns det en hel drös av idéer och mönster jag skulle ha kunnat använda mig av istället för att köra på ett säkert kort med en enkel, stämplad manikyr. Samtidigt var valet av mönster och teknik det mest självklara för mig som jag länge hade på klart redan då utmaningen startade. Jag älskar vilda djur, speciellt zebran och därför är det zebrans färg och ränder som pryder mina naglar idag. Tyvärr har överlacket smetat ut mönstret, annars vore det perfekt.

When it comes to black and white nails there are a whole bunch of ideas and designs I could have used instead of choosing a safe card with a simple, stamped manicure. But the choice of pattern and technique were so obvious to me already when the challenge begun. I love wild animals, especially zebra and therefore it is zebra color and stripes that adorn my nails today. Unfortunately the topcoat smeared out the pattern, otherwise it would be perfekt.


Basecoat: Mavala 'Super Base'
White: Wet n Wild 'French White Créme'
Konad plate m57
Stamping color: Technic 'Jet Black'
Top coat: Flormar Top Fluo

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...